Doesburg op de kaart bij VVD Tweede Kamerleden

In korte tijd heeft Doesburg meerdere malen bezoek gehad van VVD-Kamerleden uit Den Haag. In december ging Helma Lodders, woordvoerder landbouw, met een groot aantal geïnteresseerden in debat over de vele ontwikkelingen in de Nederlandse Agro en Food Sector. Hayke Veldman, die gaat over ruimtelijke ordening en openbaar bestuur, volgde om te praten over de toekomst van de Regio Achterhoek. Begin maart bezocht Malik Azmani, woordvoeder immigratie- en integratiebeleid, de stad. Met hem bezocht VVD Doesburg de wijk Beinum. Daar volgden mooie en waardevolle gesprekken over de wijk en Doesburg.

© VVD Doesburg

Aanstaande vrijdag komt Remco Dijkstra, portefeuillehouder milieu en klimaat, naar Doesburg. VVD Doesburg laat hem kennismaken met Ubbink, producent van oplossingen binnen de categorieën rookgasafvoer, ventilatie, luchtdicht  en waterdicht bouwen. Ubbink is een grote werkgever in de regio en loopt voorop als het gaat om duurzaamheid.

Martin Korporaal: ‘Wij brengen Doesburg bij onze volksvertegenwoordigers in Den Haag onder de aandacht. Zij moeten daar weten wat voor mooie dingen in onze stad gebeuren. We maken de afstand Doesburg – Den Haag kleiner.”

Korporaal vervolgt: “Kamerleden worden hartstikke enthousiast van wat er hier gebeurt. Onze lokale economie groeit, de woningmarkt bloeit weer op en we vergroten de leefbaarheid in alle wijken. Of het nu het gaat over het opknappen van de wegen in het buitengebied, de revitalisatie van het centrumgebied Beinum of de herinrichting van de Kloostertuin. Wij maken Doesburg klaar voor de toekomst. De basis is stevig, maar er moet natuurlijk nog meer gebeuren.”