Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022

De lijstrekker van de VVD is Jolijn van der Pool, jurist en sinds november raadslid. Jolijn vormt een tandem met de nummer 2 op de lijst: ondernemer Hendrik Vels. Samen streven ze naar meer bedrijvigheid in Doesburg waar ruimte is voor initiatieven. Op nummers 3 en 4 zijn Mandy Kampen en Walther Eenstroom met stip de lijst binnengekomen. Mandy is al fractie-assistent en levert graag een bijdrage aan de Doesburgse samenleving: ze is vrijwilliger geweest op de basisschool en organiseerde de kerstmarkt. Walther is werkzaam als manager en is voorzitter van DWV en heeft zijn wortels in het Doesburgse. Op 5 staat onze jonge, enthousiaste en altijd positieve Baris Cakmak uit de Ooi, ondernemer met hart voor de zorg en inmiddels al fractie-assistent. Op nummer 6 staat Elja Vels, ondernemer en betrokken geweest bij de uitwisseling met de Hanzesteden. Op nummer 7 ons jongste talent: Daphne Backer. Daphne studeert rechten aan de HAN en vertegenwoordigt graag de Doesburgse jongeren binnen de Doesburgse politiek. Op nummer 8 staat nieuwkomer Richard Krupe, o.a. actief in zijn buurt de Rietmaat in het Warmteam. Op nummer 9 staat Bas Modderkolk. Bas woont sinds kort met zijn gezin in Doesburg en wil graag een bijdrage leveren aan Doesburg. Op 10 staat lokale ondernemer en actief VVD-lid Egbert Lommers. Op nummer 11 onze volprezen wethouder Arthur Boone: woonachtig in Westervoort en met een groot hart voor Doesburg. Vanaf nummers 12 tot en met 14 staan onze fantastische lijstduwers: respectievelijk Simon de Bruin, Martin Korporaal en Gerdy Oosten. Zij hebben de VVD in Doesburg jarenlang actief bemand in de gemeenteraad. Zij ondersteunen het nieuwe team met al hun kennis en ervaring. VVD Doesburg wil de aankomende jaren zorgen voor balans in het besturen van Doesburg. Dit zullen we vooral doen door de samenwerking op te zoeken, zowel binnen als buiten de gemeenteraad. VVD Doesburg wenst iedereen een gelukkig nieuwjaar!